Hranom do balansa i u zrelim godinama

28.07.2018

Menopauza je bitan faktor u životu svake žene, i ne baš mnogo ugodan. Kada nagrnu naporni simptomi često nismo ni svjesne da to iz nas govori menopauza, tek kada s određene vremenske distance analiziramo situacije i naše reakcije, shvatimo što se zapravo dogodilo. Menopauza i hormonalne promjene koje je prate utječu na cjelokupni sistem, i psihu i tijelo, a često ih nesvjesno i same pogoršavamo neadekvatnim stilom života. Jedna od vrlo bitnih stavki na koju u menopauzi treba obratiti veliku pažnju je prehranu.
Neadekvatnom i nezdravom prehranom možemo drastično povećati neugodne simptome koji će nam ne samo učiniti nesnosnim taj prelazni period, već mogu i ujecati na naše kasnije zdravlje i definirati našu starost. Ono što vreba iza ugla, i što treba da spriječimo po svaku cijenu, su porozne kosti, loša mišićna masa, kardiovaskularni problemi, usporen metabolizam, sklonost ka debljanju, anemija…

Nedavna istraživanja pokazala su da je idealan tip prehrane za žene koje ulaze u menopauzu, ali i nakon nje, mediteranski. Mediteranski način ishrane podrazumijeva velike količine povrća i voća, integralnih žitarica, ribe i maslinovog ulja, a manje količine crvenog mesa. Studija koja je rađena na uzorku od preko 100 žena koje su prošle menopauzu, potvrdila je da ovakva prehrana značajno utječe na očuvanje ili poboljšanje gustine kostiju i veću mišićnu masu, bez obzira na fizičku aktivnost ili hormonalnu terapiju.
Jedan od najvećih rizika s kojim se žene nakon menopauze suočavaju je osteoporoza. Česti prijelomi kostiju, može ekstremno smanjiti kvalitetu života, ali i biti okidač za mnogobrojne druge poremećaje u zrelom i starijem dobu. U ovom slučaju, najbolji lijek je zaista preventiva, pa naglasak na početku menopauze treba staviti upravo na jačanje koštane mase.

Pored mediteranske prehrane, kvalitetu kostiju nam može poboljšati i mediteransko sunce. Redovno i umjereno izlaganje suncu pomaže stvaranje vitamina D koji je neophodan za zdravlje kostiju. Naravno, suncu se možemo izlagati gdje god ga ima dovoljno, ali boravak na moru ima i dodatnu prednost: plivanje i šetnje. Morska voda dodatno mineralizira kosti, a plivanje je idealan sport koji pomaže da izgradimo i poboljšamo mišićnu masu uz skoro nepostojeće šanse da se povrijedimo.
Žene u menopauzi su posebno sklone gomilanju viška kilograma jer se metabolizam usporava a i prirodno se manje krećemo nego kad smo bile mlađe. Zato je mediteranska prehrana i što češći boravak na moru idealan način da očuvamo zdravu tjelesnu masu, idealan nivo kolesterola i triglicerida i tako sačuvamo srce i krvne žile.

Pored tjelesnih blagodati, mediteranska prehrana će nam sačuvati i mentalno zdravlje. Kroz menopauzu ćemo proći uz manje depresije, promjene raspoloženja, nervoze, lupanja srca i valunga. Pa što je onda bitno da se nađe na tanjuru žene koja ulazi u menopauzu? Uz sljedeće grupe namirnica nećete pogriješiti:

  • Prije svega, pijte što više vode. Pad estrogena tijekom menopauze izaziva sušenje kože i opću dehidrataciju, koja može biti okidač i kardiovaskularnih problema, a i izazvati glavobolje.
  • Hrana bogata kalcijem, kao što su zeleno lisnato povrće i zdravi mliječni proizvodi, najbolje jogurt i kefir, nahranit će naše kosti.
  • Još jedan prijatelj kostiju, vitamin D, osim što se prirodno generira kada se izlažemo suncu, može se naći i u ’masnoj’ ribi kao što je tunjevina, losos, skuša, sardina. Ima ga i u žumanjku.
  • Kada tanjur napunimo laganim povrćem, ili kada pojedemo voćku za užinu umjesto industrijskih kolača i keksa, pomažemo tijelu da održi zdravu tjelesnu težinu i spriječavamo debljanje, a pritom osiguravamo dovoljne količine hranljivih sastojaka. Uvijek radije birajte patlidžan, tikvice, blitvu nego pržen krumpir ili bijeli kruh.
  • Hrana bogata grožđem, jaja, blitva, sprrečavaju anemiju, naročito u perimenopauzi kada su moguće obilnije menstruacije.
  • Laneno i chia sjeme bogati su omega-3 masnim kiselinama koje nam štite arterije. Pospite njima kefir,  kašu ili salatu.
  • Nerafinirano djevičanskomaslinovo ulje smanjuje upale, pokreće metabolizam, štiti kardiovaskularni sistem, vlaži kožu i održava vaginalnu vlažnost. Maslinovo ulje ima sposobnost da spriječi ili ublaži alergije, čak su neke studije pokazale da djeluje kao antihistaminik.
  • Bitan je i način pripreme hrane: uvijek se prije odlučite da je kuhate ili grilujete nego da je pržite. Prženje ne samo da uništava korisne sastojke hrane, već značajno podiže njenu kalorijsku vrijednost, što je siguran put ka debljanju.

Pored zdrave, prirodne hrane, u menopauzi nam dosta može pomoći i ljekovito bilje. Bijela imela, matičnjak, hajdučka trava, neven, valerijana… sve su to biljke koje mogu pomoći da se što lakše prebrodi menopauza i eliminiraju neugodni simptomi, kao što su preosjetljivost nervnog sistema, uznemirenost, lupanje srca, promjene raspoloženja, preznojavanje, valunzi. I sve one mogu se naći na jednom mjestu – u Femisanu B.

Femisan B je najbolja, a potpuno prirodna formula za žene. Dodajte ga uz svoj mediteranski obrok, i obavezno ga ponesite na more!

Pogledaj ponudu

Newsletter
Prijavi se i ostvari 5% popusta kod prve kupnje.
Savjeti za zdravlje, akcije i popusti stižu direktno na Vaš email