Matcha čaj

21.03.2019

Ako još niste čuli za Matcha čaj, nakon kratkog upoznavanja s benefitima ovog, kako ga često nazivaju, „čajem nad čajevima“ zbog bogatstva hranjivih sastojaka i antioksidansa koje sadrži zapitat ćete se kako vam je nešto tako vrijedno moglo promaknuti!

Oko 1100. godine matcha se počela konzumirati u Japanu kao dodatak prakticiranju meditacije. Nakon dugog perioda sjedenja, svećenici bi pili matchu kako bi bili oprezni, ali smireni. Moderna znanost nedavno je potvrdila učenja ove duge tradicije.

Matcha je bogata L-teaninom, rijetkom aminokiselinom koja potiče opuštanje i smirenost mozga. Dok stres potiče beta valove što utječe na uzrujanost čovjeka, L-teanin stvara alfa valove koji stvaraju blagu napetost.  Iako je L-teanin prisutan u svim čajevima, matcha sadrži 5 puta više ove aminokiseline nego obični crni i zeleni čajevi. Kao dodatna prednost, L teanin može pospješiti memoriju i učenje dok sprječava nuspojave kofeina, prirodnog sastojka zelenog čaja. Stoga, šalica matcha čaja pospješuje koncentraciju i jasnoću uma bez poticanja nervoze.

Preporučuje se piti matchu popodne za podizanje energije ili kada Vam treba dodatan fokus.

Osim što zbog navedenih čudesnih zaštitnih svojstava, matcha snižava razinu kolesterola i šećera u krvi, pospješuje detoksikaciju organizma, ubrzava metabolizam, opušta nas i smiruje te pojačava koncentraciju i pamćenje. Bogata je nutrijentima, odnosno vlaknima, klorofilom i vitaminom A, i C, a od minerala kalijem, kalcijem, željezom, selenom, kromom, cinkom i magnezijem.

Jedna šalica matcha čaja sadrži kofeina kao pola šalice kave. No, važno je još jednom napomenuti kako osim kofeina sadrži i L-teanin koji je odgovoran za spomenuti osjećaj smirenosti, tako da nema, kao u slučaju konzumiranja crne kave, popratnog uzbuđenja i nervoze prisutne kod nekih ljudi. Sve navedeno ovaj čaj čini odličnom zamjenom za prvu jutarnju kavu, pogotovo za one koji ne toleriraju dobro taj popularni crni napitak.

Kako pripremiti matcha čaj?

Ako ste mislili da je postupak pripreme sličan kao kod zelenog čaja, prevarili ste se. Ponajprije, za razliku od običnog zelenog čaja koji može odstajati, matcha čaj mora uvijek biti svježe pripremljen. Za pripremu će vam biti potreban lončić (idealno matcha zdjela) za kuhanje vode te pjenjača ili žlica (za maksimalan učinak dobro je koristiti posebnu metlica napravljenu od bambusa).

Vodu zakuhajte do oko 60°C (bitno da je voda vruća ali ne i kipuća), u nju umiješajte do 2 grama praha te miješajte dok se ne napravi pjena. Što je čvršća pjena, čaj će biti bolji.

Drugi način pripreme je da u šalicu stavite jednu jušnu žlicu matcha čaja u prahu, na to dodate žlicu hladne vode i miješate pjenjačom. U to dodajte tople ili hladne vode po želji. Osim vode možete dodati biljni napitak po želji.

I za kraj, imajte na umu kako se matcha čaj ipak ne preporučuje konzumirati prije spavanja, dovoljne su dvije šalice dnevno, a zbog veće količine kofeina nije ga poželjno davati djeci.

Newsletter
Prijavi se i ostvari 5% popusta kod prve kupnje.
Savjeti za zdravlje, akcije i popusti stižu direktno na Vaš email